Allmänt
Köps in av gymnasten via Intersports hemsida och deras köpvillkor gäller, se manual för hur man köper. Vill man prova kläderna innan man köper dem, så kan man göra det på Intersport under deras ordinarie öppettider (kontakta personalen, kläderna hänger inte ute i butik).

Samtliga plagg, trycks med en eller två GIF-logotyper beroende på plagg. För att hålla nere kostnaden, så står föreningen för logotypkostnaden (detta tack vare våra sponsorer) och har inga egna påslag på kläderna. Logotyp ingår i därmed i priset som visas.

Flertalet överdelar kan tryckas med egna initialer (dessa kommer vara 15 mm stora, men det står 50 mm när man beställer) för en extra kostnad (beställs i samband med köp).

De allra flesta plaggen erbjuds i junior, dam och herr. Juniorstorlekarna är unisex, inte flick. För ytterligare information, se respektive plagg här nedanför.
Tävlingskläder
För en enhetlig och representativ profilering av föreningen under tävling och dess förträning, förväntas det att alla tävlingsgymnaster (från ca 10 år) innehar:
  • Defileringsoverall: Rush Wind Jacket och Progress Pant alternativt den tidigare blåröda modell som utgått. Man förväntas således inte köpa någon ny, utan det går bra att blanda mellan modellerna i gruppen. Overallen kan naturligtvis även användas i samband med träning som överdragskläder, men observera att byxan (dessvärre) har en dragkedja nertill som inte skall användas i trupphallens MD-gropar.

• Flickor/damer: Rush GIF-tights (och blå sammetsdräkt från the Zone, dvs sortiment utanför Craft/Intersport).

Träningskläder långärmat
  • Rush Wind Jacket - tunn defileringsjacka, men kan så klart användas på träning också. GIF-logotyp på rygg och bröst.
  • Progress Jacket - vanlig träningsjacka med normal passform, dragkedja hela vägen ner. GIF-logotyp på rygg och bröst, har även sponsortryck.
  • Progress Halfzip - vanlig träningströja med lite smalare passform än jackan (vilket är bra när man är upp och ner), med "halv" dragkedja. GIF-logotyp på rygg och bröst, har även sponsortryck.
  • Rush LS - tunn långärmad tröja med normal passform. GIF-logotyp på rygg och bröst.
  • Pro Control Compression LS - kommer utgå i slutet av 2022.
Träningskläder kortärmat
  • Rush SS - tunn kortärmad tröja med normal passform. GIF-logotyp på rygg och bröst.
  • Pro Control Compression tee - kommer utgå i slutet av 2022.
  • Rush Singlet - linne, endast i damstorlekar. GIF-logotyp på rygg.
  • Rush Top - träningstopp, endast i damstorlekar. GIF-logotyp på rygg.
Träningskläder nederdelar
  • Progress Pant - överdragsbyxa, har (dessvärre) en dragkedja* nertill som inte skall användas i trupphallens MD-gropar. Ingen GIF-logotyp.
  • Rush tights - tights som även används till förträning av tävlingsgymnaster. GIF-logotyp på sidan.
  • Squad Hotpants - korta tighta shorts/hipsters till flick/dam. GIF-logotyp på sidan.
  • Squad Solid Shorts - lösa shorts för pojke/herr. GIF-logotyp på sidan.
  • Pro Control Boxer - tighta "undershorts" för att kanske bekvämare vara upp och ner när de vanliga shortsen annars åker ner (dvs så att man inte visar sina egna kalsonger). Ingen GIF-logotyp.

*Craft vet om önskemålet att ta fram en byxa utan dragkedja, men i dagsläget finns inte det i deras sortiment.
Övrigt
  • Community Hoodie - luvtröja för vardagsbruk. Ingen ordinarie GIF-logotyp och är tänkt som en vardagströja), text Varbergs GIF Gymnastik est 1905.
  • Squad Practise Backpack - ryggsäck. GIF-logotyp samt sponsortryck.
  • Squad Gymbag - tunn gympapåse. GIF-logotyp .
  • Squad Duffel - väska, finns i två storlekar. GIF-logotyp samt sponsortryck.