Information och regler för träningarna

Meddela alltid om ditt barn inte kan komma på träningen genom medlemsappen.

Gymnasterna tränar i tighta kläder och gärna dräkt. Ej åtsittande kläder gör det svårt att utföra gymnastikövningarna och för oss ledare att se om övningarna utförs på rätt sätt. Till uppvärmningen används överdragskläder (långärmad tröja och långa byxor) och vanliga innegympaskor.

Våra föreningsprodukter, bortsätt från träningsdräkten kan beställas via Intersport. Tävlingsgymnaster förväntas köpa in föreningens träningsdräkt (the Zone Classic Sleeveless Smooth Velour Z103SM). Om man köper via vår föreningssida hos Prima Salto har man 5 % rabatt på de listade kläderna, kontakta oss för rabattkod, köper man från utländska sidor blir priset ofta lägre.

Eftersom många gymnaster i föreningen har likadana träningskläder brukar det i många fall gå att få tag på begagnade kläder i bra skick här. Kom ihåg att namna alla kläder.

Håret skall vara ordentligt uppsatt. Om håret hänger ner i ansiktet är det svårt att utföra alla övningar då håret är i vägen.

Alla smycken tas av och lämnas hemma. Gäller även små örhängen (läkörhängen som inte bör tas ur måste tejpas). Smycken ökar risken för skador då det är lätt att fastna i redskap eller passare.

Ta med (namnad) vattenflaska till varje träning.